roz
uvod se rad ins re vedo ko

TÁBOR 2015
18. 7. - 1. 8. 2015

Od města k městu
Letošní celotáborovou hrou procestujeme některá města ČR.

15. den - sobota - 1. 8.
Tak za rok AHOOOOJ (zas na Lomíčku)

14. den - pátek - 31. 7.
Dnes jsme se vydali do Jablonce nad Nisou. Dopoledne si děti vyráběly náramky z korálků. I tady na Lomíčku nás přepadlo gumičkování. Nejen děti, ale i vedoucí jsme vyráběli náramky.
Odpoledne po úklidu tábora a chatek jsme házeli mince do sklenice s vodou.
Večer (ale vlastně celých 14 dní) jsme zakončili závěrečnou diskotékou, která probíhala až do soboty. Na diskotéce děti dostaly silikonové náramky, svítící tyčinky a lístky do tomboly (každý si odnesl krásného plyšáka).

13. den - čtvrtek - 30. 7.
Dnešní cesta vedla do jižních Čech, konkrétně do Třeboně a na rybník Svět. Děti zahájily den rybolovem. Po dopolední svačině se vrhly na výrobu papírových rybiček a lodiček. Po obědě tu probíhal Vodnický pětiboj hradeckého vodníka Lomíčka. Děti plnily 5 disciplín - vylovit ústy píšťalku a zapískat, vypít na čas kelímek s vodou, naplnit láhev za pomocí polévkové lžíce, přenést na zádech ešus s míčkem, co nejdelší dobu pomocí brčka bublat do vody na jeden nádech.
Odpoledne bylo pro děti připraveno další překvapení - navštívili nás hasiči ze Stodu. Děti si prohlédly vybavení jejich zásahového vozidla, vyzkoušely jejich výstroj. Nechyběla ani ukázka stříkání vody. Večer probíhaly štafetové závody mezi oddíly.

Veliký dík patří "chlapům" instruktorům a vedoucím za výrobu nové táborové brány. Fakt výborná práce.

12. den - středa - 29. 7.
Dnes jsme vyrazili na Adršpašské skály, tedy konkrétně na skoro celodenní pěší výlet do Hradeckých skal. Po snídani si děti sbalily batohy se sváčou, buřtem ... a vyrazily. Když jsme dorazili na místo, upekli jsme si buřty, zahráli v oddíle hry, prohlédli jeskyni a po "poledňáku" vyrazili zpět do tábora. Před večeří nás navštívili studenti - dentisti a pomocí prezentace dětem vysvětlili, jak správně čistit a pečovat o zoubky. Pak už jen nástup a hurá na kutě.

11. den - úterý - 28. 7.
Ani naše hory jsme v celotáborovce nevynechali, proto jsme dnes zamířili do Krkonoš. Dopoledne jsme zahájili hrou oblékání tučňáka (cílem bylo obléci co nejvíce oděvu na jednoho člena oddílu v časovém limitu). Poté začala táborová koulovačka a stavění sněhuláka.
Po poledním klidu bylo pro děti připraveno překvapení - přijelo divadýlko Kuba s Pletenou pohádkou. Po svačině (výborné jahodové buchtě) děti závodily v běhu na lyžích, přitom si musely obléknout čepici, šálu a rukavice. Po závodě nás navštívil Krakonoš, který dětem sdělil, že mu Trautenberg posekal na zahradě květiny a dal dětem úkol, aby mu každý oddíl přinesl 10 pohádkových kytiček a z nich pak vyrobil zahrádku.
Po večeři si mohly děti vyzkoušet hokejovou brankářskou výstroj.

10. den - pondělí - 27. 7.
Dnes jsme se vydali do hlavního města Prahy. Nenavštívili jsme ani Václavák, ani Pražský hrad, ale Matějskou pouť. Kejklíři pro děti nachystali mnoho stanovišť: chůzi po laně, čáru, řazení obrázků, foukaný fotbal, hádání věcí, hod na cíl, pexeso, věž z kostek, chůdy, rovnání sirek, kuželky ...
Nechyběl ani stánek s cukrovinkami. Děti nakoupily cukrovou vatu, perníčky, oříšky v cukru ...
Mezitím jsme zvládli skákání přes švihadlo a přeskok přes lano.

9. den - neděle - 26. 7.
Dnes jsme se probudili v Karlových Varech. Po náročné sobotě jsme děti nechali vyspat a vstávalo se, jak se kdo probudil. Dopoledne děti hrály košíkovou. Začal turnaj v ping-pongu. A k celotáborové hře. Každý táborník dostal porcelánový hrneček, který si pomaloval. Odpoledne si děti zahrály minigolf. I odpolední sváča byla tématická - lázeňská oplatka. Nejvíce času dětem zabrala příprava na večerní filmový festival - hra na filmy. Každý oddíl si vylosoval pět filmů a musel si připravit z nich ukázky. Ostatní oddíly hádaly, z jakého filmu je ukázka. Na závěr filmového festivalu jsme dětem pustili pohádku na dobrou noc.

8. den - sobota - 25. 7.
S celotáborovou hrou jsme se vydali na hrad Karlštejn. V průběhu dne děti hrály hru Noc na Karlštejně. Děti se snažily nepozorovaně proniknout na Karlštejn (pergola vedoucích) a zanechat tam důkaz (nějaký předmět), že tam skutečně byly. Dopoledne každý oddíl stavěl z přírodního materiálu Karlštejn. Největším překvapením dne bylo pro děti odpolední přepadení tábora rytíři ze skupiny historického šermu Gwydyon. Vše odstartovaly výstřely z děla. Potom si děti mohly vyzkoušet výstroj i výzbroj rytíře. Viděli jsme rytířský souboj a poté jejich představení - středověká katovna. Mezitím si děti na večerní ples (diskotéku) připravily doplňky k oblečení (korunky, meče...).
Ples (diskotéka) byl zahájen příjezdem krále Karla IV. s manželkou Eliškou. Královský pár všechny přívítal, popřál Kubíkům vše nej k svátku a tábor opustil.

7. den - pátek - 24. 7.
Dnes jsme se vydali na Moravu a to do Dolních Věstonic. Po snídani vypukl v chatkách velký úklid - někteří si při třídění a srovnávání věcí museli vzít celtu a věci přerovnat venku. Po sváče jsme luštili zašifrovaný text. Děti hledaly kartičky s písmenky (šifrou), ale při tom musely dávat pozor na vedoucí, kteří je chytali. Každý chycený musel udělat pět dřepů. To vám byly hony na děti. Nakonec všechny oddíly šifru rozluštily.
Po obědě přišlo na řadu vinobraní. Nesbírali jsme hrozny, ale rovnou stáčely víno ze "sudů" do lahví pomocí stříkaček.
Pak si děti trošku zamodelovaly z hlíny - tvořily Věstonickou venuši - máme tu moc šikovné táborníky - některé výtvory by laik nerozeznal od originálu. A potom jsme se zase vrátili k vinobraní. Děti přenášely "víno" pomocí námi vyrobeného koštýře. Po večeři proběhla ještě hra pití vína na rychlost (abychom trošku dětem přiblížili atmosféru vinobraní, tak jsme jim do kelímku dali limču Vinea). Protože včerejší večerní promítání mělo obrovský úspěch, tak i dnes před spaním dětem jsme jeden film pustili.

6. den - čtvrtek - 23. 7.
Dnes se děti vydaly na celodenní výlet do Stodu. Ráno jsme jim rozdali táborová trička a silikonové náramky. Zároveň jsme si do baťohů přibalili sváču, pití a pláštěnku a mohli jsme vyrazit. Ani nepatrný deštík na cestu náš výlet neohrozil. Ve Stodu vzaly děti obchody útokem, utratily část svého kapesného a nakoupily si mj. zmrzlinu a jiné dobroty, nějakou hračku ...
Po návratu do tábora každý oddíl musel napsat cestopisný deník. Den jsme zakončili táborovým letním kinem.
Večerní promítání mělo obrovský úspěch.

5. den - středa - 22. 7.
Ráno vyrazil III. a IV. oddíl na koně. Jízda na koních nás přenesla do Pardubic. Děti si vyráběly koně, zdobily perníčky (před táborem napekly holky vedoucí - díííky). Krom toho jsme opět využili Lomíček, do kterého jsme se šli několikrát vykoupat. Po večeři děti čekal závod koní - Velká pardubická steeplechase - s vyrobenými "Šemíky". Nechyběl ani Taxisův příkop, napojení koní a po závodě úklid stájí :-)

4. den - úterý - 21. 7.

Po snídani bylo pro I. a II. oddíl připraveno překvapení. Děti šly na nedaleký Ranč, kde se povozily na koních (pozn.: III. a IV. oddíly jdou jezdit zítra). Jinak k celotáborovce. Dnešní den jsme navštívili Mladou Boleslav. Úkolem oddílu bylo vyrobit z kartonu nový model závodního auta, ve kterém pak děti závodily. Děti se toho zhostily opravdu výborně. Autíčka byla dokonalá. Závod napínavý.
Dohráli jsme přehazovanou.
Současně se během dne chodíme koupat do Lomíčku. Úžasné osvěžení :-)

3. den - pondělí - 20. 7.
Dnes jsme přejeli do města pohádek Jičína. Po snídani jsme z Řáholce přivolali Rumcajse, který vyzval děti, aby mu pomohly v táboře posbírat ztracené blechy. Potom jsme si zahráli na veverky. Začali jsme s přehazovanou mezi oddíly.
Odpoledne jsme zahájili malou králičí olympiádou. Děti složily Rumcajsovi olympijský slib a mohlo se začít. Děti soutěžily v hodu mrkví do klobouku,ve skoku v pytlích, v hodu mrkví do dálky, běhu přes překážky a skok z kroužku do kroužku.
Po večerce čekal děti pohádkový bobřík odvahy. Děti prošly lesem Řáholcem, kde potkaly spoustu pohádkových postav a na konci dostaly od Rumcajse čokoládu.

2. den - neděle - 19. 7.
Protože jsme dnes ve Dvoře Králové, ráno jsme v rámci rozcvičky začali první hrou z celotáborovky - zoologická zahrada. Děti po vyhlášení budíčku sbíraly kartičky se zvířátky. Nejúspěšnější sběrači byli odměněni. Během dne si oddíly vyráběly vlajky, skládaly pokřiky a vymýšlely názvy oddílu. Odpoledne jsme si zahráli hru Safari. Po večeři nás ještě čekala hra Had.
Samozřejmě jsme se vykoupali V Lomíčku, což bylo supeeer.

1. den - sobota - 18. 7.
Dnes byl příjezd na táborovou základnu. Všichni poznávali své nové kamarády. Děti jsme seznámili s táborovým řádem, režimem dne, ale hlavně celotáborovou hrou. Večer jsme si u táboráku opekli buřtíky.